Форми виховної роботи
Ситуаційно-рольова гра – форма виховної роботи в якій
розігрується життєва ситуація, де учні грають певні ролі. Вчитель –
об’єднує дітей за лічилкою у малі групи та роздає учням ситуації - малюнки, які
заготовлює заздалегідь (невеличкі ситуації-малюнки розповідають про життєві
ситуації, в яких головні герої поводять себе невірно, порушуючи норми
поведінки,етичні правила тощо).
Організація навчально-виховного процесу
Режим
дня - запорука здоров`я
Вимоги - - відповідність режиму віковим
особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування,
відпочинок,
позакласні, позашкільні заходи, в тому числі,
максимальне
перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до
дітей і контроль за їх діяльністю.
Обід
-
30 хвилин
Прогулянки,
Ігри, суспільна праця -
1,5 - 2 години
Самопідготовка
- 2 клас - 45 хвилин, 3 клас - 1 година 10 хвилин
Робота в гуртках,
Заняття за інтересами - 1
- 1,5 години
Спортивно - оздоровча година
І частина. Підготовча (10 -
15 хвилин)
Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди
ходьби,
повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток
м`язів
рук і ніг.
ІІ частина. Основна
(20-40 хвилин)
Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
ІІІ частина. Заключна
(5-7 хвилин)
Шикування, ігри низької рухливості, дихальні вправи,
приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків,
організоване повернення до класу.
Види прогулянок
Прогулянка
- спостереження
Мета: цілеспрямоване спостереження молодших школярів (у
шкільному сквері, парку) за
* сезонними змінами в природі;
* різними природними
аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
* особливостями рослинного
світу;
* життя свійських і диких
тварин;
* працею і відпочинком людей.
Прогулянка
- завдання
Мета: * привітати товаришів або
дорослих зі святом;
* запросити гостей на класний
або шкільний захід;
* надати шефську
допомогу.
Прогулянка
- практичне завдання
Мета: виконати завдання
практичного спрямування, наприклад, визначити:
* відстань;
* розмір предмета;
* висоту предмета;
* колір предмета;
* напрямок і швидкість вітру.
Прогулянка - похід
Мета: виховувати у дітей такі якості, як
швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на
місцевості.
Прогулянка - фантазія
Мета: викликати у дітей емоційний підйом та
організувати творчу діяльність. вона повинна мати можливість:
* зробити замальовку;
* виготовити виріб із
природного матеріалу;
* спдести вінок, кошик;
* скласти букет із
листя, квітів, гілок;
* скласти казку, вірш,
розповідь.
Прогулянка
- практикум
Мета: працювати і закріплювати життєво
необхідні навички:
* за правилами
дорожнього руху;
* з техніки безпеки;
* з трудових навичок;
* з орієнтування;
* з культури поведінки.
Прогулянка
- розвага
Мета: організувати вільний час
дітей (повеселитися, потішитися, поспівати, пожартувати, провести веселі
змагання, розгадати цікаві загадки, шаради, тощо.
Суспільствознавча прогулянка
Мета: показати дітям, як на практиці
відбувається розподіл громадської праці;
розкрити специфіку масових
професій;
розповісти про трудові й бойові
традиції народу на прикладах рідного краю.
Прогулянка
- милування
Мета: забезпечити належний рівень емоційно -
духовного розвитку вихованців;
любов до природи - це міцний потік
доброти, радощів життя, високих почуттів.
(листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід,
перші струмочки, веселка, тощо)
Навчальні проекти
Учителю на замітку:
"Проект - це п`ять "П": проблема - планування - пошук
інформації - продукт - презентація.
Шоста
"П" проекту - це його портфоліо, тобто папка, в якій зібрані всі
робочі матеріали.
Важливі
риси проектного підходу:
гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивні почуття, думки,
спрямовані не тільки на навчання, а й на розвиток особистості учня.
Класифікація
навчальних проектів:
* дослідницькі : (добре обміркована структура,
визначеність мети, соціальна значимість,
актуальність предмета дослідження, продуманість
методів дослідження);
* творчі : (немає детально розробленої структури
спільної діяльності учасників,
існує завчасна домовленість учнів щодо результатів і форми їх
представлення,
постає необхідність мати сценарій свята, макет журналу);
* ігрові : (учасники беруть на себе певна ролі,
вигадують, імітують соціальні й ділові
стосунки своїх персонажів, домінуючий вид діяльності - гра);
* інформаційні : (збирання інформації про певний
об`єкт, потреба у добре продуманій
структурі, систематична корекція у ході
роботи над проектом, презентація)
* практикоорієнтовані: (результат
діяльності чітко визначено із самого початку,
складання сценарію всієї діяльності учасників проекту,
необхідність визначення функцій кожного,
презентація одержаних результатів і можливих засобів їх
упровадження в практику).
Алгоритм
роботи над проектом
Етапи
діяльності - * підготовка, визначення теми і
мети проекту;
* планування;
* прийняття рішень;
* збирання інформації;
* аналіз інформації, формулювання висновків;
* захист проектів, колективний аналіз.
Учні - * обговорюють, шукають
інформацію;
* формулюють завдання,
обговорюють їх;
* обирають оптимальний
варіант вирішення;
* збирають інформацію;
* аналізують інформацію,
готують вироби;
* презентують проекти,
оцінюють зусилля, використані можливості.
Учитель - * розповідає про задум, мотивує,
допомагає у визначенні завдань;
*
коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції;
*
спостерігає, опосередковано керує діяльністю учнів;
*
обговорює разом з дітьми презентації, аналізує.
Батьки - пропонують види діяльності відповідно до теми та цілей
проекту;
надають дітям
допомогу в підготовці та проведення заходів;
надають
інформацію до звітів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий